Voor de algemene leiding over het lokaal bestuur zoeken wij een:
Algemeen directeur
(voltijds)
Wat houdt de functie in?
- Je bent verantwoordelijk voor de algemene leiding van de verschillende diensten van het lokaal bestuur en ziet toe op de voorbereiding, organisatie, uitvoering en evaluatie van de visie, de strategie en het beleid binnen het financieel, organisatorisch, structureel en reglementair kader.
- Je stimuleert en werkt aan eenheid binnen de organisatie en je bent de drijvende kracht van het managementteam. Vanuit een helikopterview alsook vanuit een innovatieve en resultaatsgerichte gedrevenheid til je door organisatiebeheersing de organisatie naar een hoger niveau, met meer synergie, efficiëntie en effectiviteit.
- Je geeft mee richting aan een modern personeelsbeleid en deinst er niet voor terug om ook zelf de handen uit de mouwen te steken.
- Je bent de verbindende schakel tussen politiek en administratie, en houdt beide werkvelden mooi in balans.
- Je rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau en het bijzonder comité voor de sociale dienst.
Klik hier voor de volledige functiebeschrijving.
Wat verwachten we van jou?
- Je hebt een master diploma.
- Je hebt minimum 10 jaar relevante, professionele leidinggevende ervaring.
- Je hebt de Belgische nationaliteit.
- Je voldoet aan de vereiste over de taalkennis, opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.
- Je bent een enthousiaste en gedreven leider die medewerkers kan motiveren en inspireren.
- Je communiceert open en transparant en hebt een uitgesproken mening en een duidelijke visie op een moderne organisatiestructuur en cultuur die leidt tot een klantgerichte dienstverlening.
Wat hebben we jou te bieden?
Je krijgt een voltijds contract van onbepaalde duur volgens een barema op basis van aantal inwoners waarbij het minimum maandloon gelijk is aan 9.021,19 euro en maximum 10.264,21 euro (vraag gerust een loonsimulatie).
Je komt terecht in een organisatie die het welzijn van haar medewerkers stimuleert via uitgebreide leerkansen, het bevorderen van de fysieke en mentale gezondheid en door te werken met vertrouwen in elkaar. Dit gebeurt in een leuke werksfeer en in een professioneel kader.
Je krijgt een uitgebreid pakket aan extra voordelen:
- Een nieuwe elektrische bedrijfswagen.
- Gunstige verlofregeling (35 dagen + extra feestdagen).
- Mogelijkheid tot fietslease.
- Eindejaarstoelage in december en dubbel vakantiegeld in mei.
- Maaltijdcheques van 8 euro.
- Eco- en geschenkcheques t.w.v. 200 euro (pro-rata deeltijds).
- 2de pensioenpijler 3 procent (pensioenopbouw via werkgever).
- Premies (geboorte, huwelijk, overlijden, pensioen), tussenkomsten in medische kosten (ook voor gezinsleden) en allerlei kortingen (voordelenwebsite).
- Fietsvergoeding van 0,36 euro/km.
- 100 procent terugbetaling openbaar vervoer.
- Gratis parking.
- Gratis hospitalisatieverzekering en gunstige tarieven voor gezinsleden.
- Nuttige anciënniteit wordt volledig overgenomen.
Hoe kan je solliciteren?
Bezorg je cv, motivatiebrief en een kopie van je diploma ten laatste op 7 september 2025:
Hoe verloopt de selectie?
De aanwerving gebeurt op basis van:
- een eliminerend verkennend gesprek via teams of live: op 8, 9 of 10 september 2025. Hierbij gaan we dieper in op de basisvoorwaarden, maar bekijken we ook jouw CV, motivatie en competenties gericht naar de kernwaarden van ons lokaal bestuur.
- een eliminerende schriftelijke proef via thuisopdracht: van maandag 15 september t.e.m. maandag 22 september 2025, 9 uur.
- een eliminerende mondelinge proef ter plaatse: vrijdag 26 september 2025.
- een eliminerend assessment: in onderling overleg tijdens de week van 6 oktober 2025.
Datum indiensttreding gebeurt in overleg, na aanstelling op de gemeenteraad van 20 oktober.
Meer weten?
Aarzel niet om bij de personeelsdienst meer informatie te vragen over de functiebeschrijving, de arbeidsvoorwaarden of de selectieprocedure.