Uittreksel uit het bevolkingsregister
Wat?
Voor sommige sociale aanvragen en gerechtelijke doeleinden kan het gebeuren dat je een attest nodig hebt waarin verklaard wordt dat je ingeschreven bent in de bevolkingsregisters van onze gemeente. Dat attest noemen we 'een uittreksel uit het bevolkingsregister'.
Wie mag het aanvragen?
Jijzelf als het betrekking heeft op jou, de referentiepersoon (het gezinshoofd) voor de inwonende gezinsleden, of je wettelijk vertegenwoordiger (ouder, voogd ...).
Voorwaarde
Je moet in de bevolkingsregisters van Hoeilaart ingeschreven zijn.
Hoe aanvragen? Hoe bekomen?
- Hier online aanvragen. Je ontvangt het attest in je mailbox.
- Via mail burgerzaken@hoeilaart.be. Vermeld je rijksregisternummer. Je ontvant het attest in je mailbox.
- Aan het loket van de dienst Burgerzaken. Breng je identiteitskaart mee. Je krijgt het attest onmiddellijk.
- Schriftelijk t.a.v. de dienst Burgerzaken. Vermeld je rijksregisternummer. Het attest wordt met de post opgestuurd.
Hoeveel kost het?
Gratis.
Extra
Ook iedereen die een wettelijk belang kan aantonen om je bewijs van woonst te verkrijgen: notarissen, advocaten, andere openbare besturen of diensten ... kunnen jouw bewijs van woonst aanvragen. Zij doen dit schriftelijk of via mail, met vermelding van de reden.