Algemene hulplijnen

Heb je het moeilijk? Blijf praten, blijf ervaringen delen, blijf je gevoelens uiten ... Dat helpt je om een lastige situatie een plaats te kunnen geven.

Anoniem praten over je zorgen of problemen kan je via verschillende hulplijnen en chatboxen. Voor psychosociale steun of een luisterend oor kunnen onze inwoners in eerste instantie terecht bij:

Tele-Onthaal

Wat: hulplijn en luisterend oor voor de brede bevolking.

Hoe bereikbaar:

  • Bel anoniem en gratis dag en nacht naar het nummer 106 (24 op 24 uur, 7 dagen op 7)
  • Chat elke avond van 18 tot 23 uur en op woensdag- en zondagnamiddag vanaf 15 uur
  • www.tele-onthaal.be

Awel

Wat: voor kinderen en jongeren die een luisterend oor nodig hebben.

Hoe bereikbaar:

  • Bel anoniem en gratis het nummer 102: elke dag vanaf 16 uur (woensdag al vanaf 14 uur) tot 22 uur, behalve op zon- en feestdagen
  • Mail naar brievenbus@awel.be
  • Chat elke dag, behalve op zon- en feestdagen, van 18 tot 22 uur
  • https://awel.be/

JAC

Wat: voor jongeren tussen 12 en 25 jaar met een welzijnsvraag.

Hoe bereikbaar:

CAW Volwassenenonthaal

Wat: voor iedereen vanaf 18 jaar met een welzijnsvraag.

Hoe bereikbaar:

1712

Wat: de hulplijn voor vragen over geweld (relationele spanningen, geweld ...)

Hoe bereikbaar:

Zelfmoordlijn

Wat: voor iedereen die het moeilijk heeft, suïcidepreventie.

Hoe bereikbaar:

CLB

Wat: voor leerlingen en ouders met vragen over leren en studeren, studiekeuze, gevoelens of gezondheid.

Hoe bereikbaar:

  • Chat van maandag tot donderdag van 14 tot 21 uur. Ook tijdens de paasvakantie, behalve op Paasmaandag.
  • Op feestdagen, tussen Kerst en nieuwjaar en van 15 juli tot 15 augustus sluiten het CLB
  • www.vrijclb.be/zoek-jouw-clb

Teleblok

Wat: De Teleblok-chat is geopend tijdens de examenperiodes in januari en juni. Dagelijks staan de vrijwilligers tussen 18 en 23 uur klaar met een luisterend oor.

Hoe bereikbaar:

De Druglijn

Wat: voor alle vragen over drank, drugs, pillen, gamen en gokken.

Hoe bereikbaar: