Afdelingshoofd Ruimte

Voor de afdeling Ruimte, die de diensten omgeving, klimaat, milieu, mobiliteit en technische dienst omvat, zoeken wij een:

Afdelingshoofd Ruimte

(voltijds)

Wat houdt de functie in?

  • Als leider geef je richting door een duidelijk en inspirerend beleid uit te dragen, je geeft duidelijk aan waar de organisatie naartoe wil. Je fungeert als rolmodel voor het nemen van verantwoordelijkheid voor ontwikkeling binnen de organisatie.
  • Je begeleidt en coacht het team bij het concretiseren van de missie en beleidsdoelstellingen.
  • Je rapporteert knelpunten in de werking of werkprocessen en formuleert verbetervoorstellen.
  • Periodieke rapportage in het managementteam met betrekking tot de realisatie en vooruitgang van de objectieven, aandachtspunten van de werking en evoluties met betrekking tot de afdeling.
  • Als people manager creëer je betrokkenheid en verhoog je de eigenwaarde van onze medewerkers door hen de volle verantwoordelijkheid te geven over bepaalde dossiers, processen, structuren,... Je geeft hen bevoegdheid en coacht hen in hun competenties om in complexe en onvoorspelbare situaties autonoom te handelen. Je weet waar de sterktes van onze medewerkers liggen en vertrouwt erop. 
  • Je staat in voor de coördinatie en opvolging van belangrijke dossiers en grote (bouw)projecten.

Wat verwachten we van jou?

  • Je hebt een masterdiploma als ingenieur. 
  • Je beschikt over minstens 10 jaar relevante leidinggevende ervaring.
  • Je hebt een degelijke ervaring met projectmanagement, het opzetten van verbeteringsprojecten en het beheren van budgetten van meer dan 10 miljoen euro. Daarnaast heb je bij voorkeur ervaring met overheidsprojecten en/of overheidscontracten.
  • Je hebt ervaring met Six Sigma: idealiter ben je in het bezit van een green belt of black belt.
  • Je hebt ervaring in of kennis van procedures binnen een lokaal bestuur; dit is een must.
  • Je voertaal is Nederlands.
  • Je communiceert open en transparant.
  • Je bent ondernemend en  resultaatgericht.
  • Je streeft er steeds naar om de efficiëntie te verbeteren.

Wat hebben we jou te bieden?

Je krijgt een voltijds bediendecontract van onbepaalde duur.
Vraag gerust een loonsimulatie.

Je komt terecht in een organisatie die het welzijn van haar medewerkers stimuleert via uitgebreide leerkansen, het bevorderen van de fysieke en mentale gezondheid en door te werken met vertrouwen in elkaar. Dit gebeurt in een leuke werksfeer met interne groeikansen en in een professioneel kader.

Je krijgt een uitgebreid pakket aan extra voordelen:

  • Gunstige verlofregeling (35 dagen + extra feestdagen).
  • Mogelijkheid tot fietslease.
  • Eindejaarstoelage in december en dubbel vakantiegeld in mei.
  • Maaltijdcheques van 8 euro.
  • Eco- en geschenkcheques t.w.v. 200 euro (pro-rata deeltijds).
  • 2de pensioenpijler 3 procent (pro-rata deeltijds).
  • Premies (geboorte, huwelijk, overlijden, pensioen), tussenkomsten in medische kosten (ook voor gezinsleden) en allerlei kortingen (voordelenwebsite).
  • Fietsvergoeding van 0,36 euro/km.
  • 100 procent terugbetaling openbaar vervoer.
  • Gratis parking.
  • Gratis hospitalisatieverzekering en gunstige tarieven voor gezinsleden.
  • Nuttige anciënniteit wordt volledig overgenomen.

Hoe kan je solliciteren?

Bezorg je cv en sollicitatiebrief aan linda.vandevelde@hoeilaart.be.

Meer weten?

Aarzel niet om bij de personeelsdienst meer informatie te vragen over de functiebeschrijving, de arbeidsvoorwaarden of de selectieprocedure.