Waar en wanneer aangeven?
- Wanneer je in Hoeilaart komt wonen en Hoeilaart als hoofdverblijfplaats uitkiest, moet je dat aangeven bij de dienst Burgerzaken van onze gemeente binnen de acht werkdagen nadat je je nieuwe woonst effectief hebt betrokken.
- Wanneer je verhuist binnen Hoeilaart, doe je daar binnen de acht werkdagen ook aangifte van bij de dienst Burgerzaken van onze gemeente.
- Wanneer je verhuist naar een andere Belgische gemeente, moet je binnen de acht werkdagen aangifte doen op het gemeentehuis van je nieuwe gemeente.
- Ben je in Hoeilaart ingeschreven en verhuis je naar het buitenland, dan moet je daarvan ten laatste de dag voor je vertrek aangifte doen in Hoeilaart.
Hoe aangeven?
- Je kan hiervoor langsgaan maar je kan je nieuwe adres ook schriftelijk, per e-mail of hier online melden. De enige voorwaarde is dat je je duidelijk identificeert door je persoonsgegevens en je rijksregisternummer te vermelden (te vinden op je identiteitskaart).
- Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat een van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet. Als een niet-ontvoogde minderjarige de verblijfplaats van zijn ouders voor het eerst verlaat om zijn hoofdverblijf elders te vestigen, moet hij vergezeld zijn van iemand die het ouderlijke gezag uitoefent.
Adreswijziging inschrijven
- Na de aangifte controleert een wijkagent of je werkelijk op het opgegeven adres je hoofdverblijfplaats hebt.
- Pas daarna schrijft de dienst Burgerzaken je op je nieuwe adres in.
- Vervolgens word je uitgenodigd om de identiteitskaarten te laten aanpassen.
Wat meebrengen?
Van alle gezinsleden die verhuisd zijn, moeten volgende documenten meegebracht worden (voor zover zij erover beschikken):
- de identiteitskaart (en pincode!)
Hoeveel kost het?
Gratis.
Kijk ook onder Verhuizen.